I. Wstęp
Dnia 25 lutego 2010 r. odbyło się w naszej szkole spotkanie dotyczące programu Comenius „Konsumujmy mniej tak, aby wystarczyło dla wszystkich”. Miało ono na celu zapoznanie społeczności szkolnej z założeniami programu Agenda 21 i wdrożenie ich w pracę szkoły. Panie Katarzyna Daniluk i Agnieszka Ścieżyńska omówiły trzy aspekty Agendy 21: ekologiczny, społeczny i gospodarczy. Forum przewodniczyła pani dyrektor Elżbieta Rządkowska.
II. Diagnostyka i proponowane działania:
1) grupa TEREN SZKOŁY:
- odbudowanie Zielonego Ogrodu Nauki
- posadzenie nowych roślin wokół szkoły
- sprzątniecie terenu wokół szkoły po remoncie
Pani Dyrektor zaakceptowała wyżej wymienione pomysły.
2) grupa PAPIER
- ograniczenie ilości kopii ksero
- ponowne wykorzystanie papieru
- ustawienie pojemnika na papier w pokoju nauczycielskim
- zbieranie kartek w klasach, które będą przekazywane do biblioteki i świetlicy
Liczba kopii ksero zwiększyła się w ciągu ostatnich 3 lat o 25% więc nauczyciele i administracja powinna rozważyć ograniczenie ilości zużywanego papieru.
3) grupa ENERGIA:
- gaszenie światła w klasach, gdy jest jasno
- używanie energooszczednych żarówek
- wyłączanie nieużywanego sprzętu w szkole
- włączanie oświetlenia szkoły, gdy jest już ciemno
4)grupa WODA:
- podlewanie roślin wodą, która nie nadaje się do picia bądź deszczówką
- likwidacja przecieków
- naprawa kapiących kranów
- zainstalowanie toalet z funkcją dwóch spłukań
Jako że nasza szkoła jest obecnie w remoncie, wszystkie wyżej wymienione propozycje zostaną wzięte pod uwagę przy instalacji nowego sprzętu.
je suis d´accord avec le groupe 4 il ne faut pas arroser les plantes avec de l´eau potable , il faut les arroser avec l´eau de pluis pour consommer moins d´eau, et avec se geste on pourer acumuler plus dún litres par jour
RépondreSupprimer